søndag 24. juni 2007

Ja, selvfølgelig ble det regn/yes, of course it rained

og det måtte en presenning til for at vi ikke skulle bli våte

and we had to use a cover not to get wet


tok noen bilder ut av vindu på veien nedover

on my way I took some pictures out of the window

og møtende biler får en pussig form

and meeting cars get an odd shape


ulovlig og sikkert trafikkfarlig å ta sånne bilder, men hva skal jeg gjøre når jeg er aleine i bilen?

illegal and maybe dangerous to take such pictures, but what shall I do being alone in the car?


når det kommer mye nedbør, kommer også de skrubbsultne brune iberiasneglene ut på veien, det er store mengder av dem der nede (altså på Tjøme, dette er veien ned til Mostranda)

together with much rain, the hungry brown iberia snails (arion lusitanicus) appear on the road, lots and lots of them down here (that means at Tjøme, this is the road to Mostranda)


forresten, disse bildene er tatt med mobiltelefonen

by the way, I used my telephone camera, Sony Ericsson K800i)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ække det fali da, Arne? Kjøre og ta bilder samtidig...men du verden så stilige de ble.

arne sa...

jo visst, burde nok brukt handsfri

fr.martinsen sa...

det sneglebilde ble mye mer fokusert enn de jeg klarer så nært med kameraet mitt..

arne sa...

Jeg brukte telefonen, der (på Sony Ericsson) er det en innstilling under scener som heter dokument, da blir det nesten makro. Det er jo autofokus, så jeg måtte ta noen bilder før jeg traff ordentlig.

Anonym sa...

Jaggu fint det sneglebilde. Først ble jeg imponert over at d80 klarte det, og så var det mobilkamera.

arne sa...

Ja, det er en flink liten maskin. Jeg har prøvd litt og det ser ut som om nærgrensen for D80 er 15-20 cm, mens telefonen klarer 5-6 cm.