lørdag 7. juli 2007

Hotel Lilton, Ängelholm

ikke å forveksle med Hotel Lilton, Göteborg, som også er et koselig hotell (riktignok lenge siden jeg var der)



opp trappa til andre etasje


og til skrytebrevene fra dem som har bodd her, som f.eks. Lill Lindfors


og omtrent alle som betyr og har betydd noe i svensk underholdning


ned igjen fra andre etasje, med selvfølgelig alt av vesentlige brosjyrer for en turist som meg, og hadde jeg ikke hatt med bøker, er det mange bra bøker å låne rett under trappa her


en nydelig hageflekk (av den gamle, tilgrodde engelske typen) ved elva er utekafeen Café Lilton.

Så deilig at det fins sånne steder som dette, som er så mye mer hyggelig enn alle disse kjedehotellene, det virker nesten som om ordet kjedelig har noe med alle disse kjedene å gjøre (legg merke til at jeg ikke nevner den kjeden der navnet rimer på navnet i overskriften)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Arne!

Det var roligt (moro) att läsa om Sally Manns utställning i Oslo. Jag visste inte att vårt reportage snurrar också där! Visst är hon underbar? Mötet med henne är ett minne för livet. En stark personlighet och en fantastisk fotograf.

/ SvenOkey

P.S. Har du sett mitt inlägg i den "riktiga" bloggen? D.S.
http://svenokey.sprayblog.se/blog.php?id=18/Sally_Mann

arne sa...

Hei Svenokey,

Jeg leste den først i spraybloggen din, og så har jeg lagt merke til at du har en googleblog også, den har jeg også lest, om din opplevelse av 11/9.
Ser fram til Kobra kommer i gang igjen.