lørdag 5. januar 2008

Jeg må jo si det/I just have to say it

at oftere og oftere ønsker jeg at jeg kunne reise til et varmere sted om vinteren, jeg som ikke går på ski lenger engang (selv om faktisk liker det godt, hm) og misliker snø i byen

that more and more often I wish I could go to a warmer place in the winter, I even do not go skiing any more (though I actually like skiing quite good, hm) and dislike snow in the city



noen jeg kjenner er akkurat nå på vei til Mallorca for å være der i to måneder

someone I know is just now on her way to Mallorca to stay there for two months




nå er det sånn (dvs det var sånn for noen uker siden)

now it is like this




men om noen måneder er det sånn

but in a few months it is like this




men jeg er jo glad for at vi har årstider sånn som vi er vant til dem, klimautviklingen har jo ført til at min hjemby i 11 år, Kristiansand, akkurat nå holder på å snø ned for andre året på rad

but I am glad that we have seasons like we are used to know them, the climate change has made that my home town for 11 years, Kristiansand, just now is drowning in snow, for the second year in a row

Ingen kommentarer: