søndag 7. september 2008

Bøker på salg/books on sale


i bakgården på Tronsmo i går, masse folk og masse spennende bøker, latterlig billig

in the back yard of Tronsmo yesterday, lots of people and good books, ridiculously cheap


ja, jeg kjøpte tre bøker (enda jeg har ganske mye jeg ikke har lest ennå), én av bøkene handler om tid, "Ti tanker om tid; til deg som har alt - uten tid". Den passer for meg, håper jeg får tid til å lese den

yes, I bought three books (though I have many I have not read yet), one of them is about time "Ten thoughts about time; for you who have everything - except time". It is right for me, hope I get time to read it


lenge leve de uavhengige bokhandlerne, og særlig Tronsmo (som har fått et høyst fortjent internasjonalt godt rykte). Jeg forsøker å unngå å handle i de forlagseide bokhandlerkjedene som Ark mm, burdagspresanger, julepresanger og bøker til meg selv kjøper jeg enten her eller i en av de uavhengige lokalbokhandlerne som jeg har rundt meg (som Bislett Bok i Thereses gate). Ark kjøpte Qvist på Drammensveien for å legge den ned, ufint, jeg liker det ikke.

long live the independant book shops, especially Tronsmo (which has got a well-deserved good reputation internationally). I seek to avoid the publisher-house owned
chains of book shops, like Ark. Birthday presents, christmas presents and books for myself I buy either here or in one of my independant local book shops (like Bislett Bok in Thereses gate). In fact, Ark bought independant Qvist some years ago to close it down, unkind, I do not like it.


og inni butikken satt Steffen Kverneland, Lars Fiske og Ragnar Hovland og signerte bøker

and in the shop Steffen Kverneland, Lars Fiske and Ragnar Hovland were signing books


så startet regnet

then the rain started

Ingen kommentarer: