søndag 5. oktober 2008

Et sted i Kvadraturen/somewhere in the quadrature


henger et sånt skilt

you will find a sign like this


og det betyr at her, i Tollbugata 24, er en god, gammeldags barberer

and that means that here, in Tollbugata 24, there is a good, old barber shop



jeg som har skjegg burde vel kanskje ta meg en tur hit for en liten stuss, men den er alltid stengt lørdager da jeg har tid til å vandre her nede (jeg ville nok ikke gått inn heller, jeg har min faste frisør Petros på Torhov, og skjegget fikser jeg sjøl)

since I have a beard, I guess I should visit it for some adjustments, but it is always closed saturdays, the only day I have time to stroll around down here (I probably would not do it anyway, since I have my regular hairdo at Petros' at Torshov, and my beard I do myself)



men disse manuelle hårklippemaskinene husker jeg godt fra min barndom i den lille byen ved fjorden

but these manual hair cutters I remember from when I was a kid in that small town by the fjord


Ingen kommentarer: