søndag 7. desember 2008

Nationalteatern live


på Cosmopolite fredag. Det ble en heftig konsert med masse gamle søttitallslåter, og jeg så mange folk på min alder, men også mange unge, og imponerende mange kunne tekstene og sang med.

at Cosmopolite last friday. It was an intense and heavy concert with lots of the old tunes from the seventies. I saw many people of my age, but also young ones, and impressively many knew the lyrics and sang along.


Håkan Svensson, gitar


Nicke Strõm, bass


og en av grunnleggerne i 1969 og still going strong, Ulf Dageman, gitar

and one of the founders in 1969, and still going strong, Ulf Dageman, guitar


de unge i bandet er vokalist Mattias Hellberg

the young members of the band are vocalist Mattias Hellberg


og hans samboer Jaqee, mer om henne i et seinere innlegg

and his live-in, Jaqee, more with her in a later post


hun sang Hanna från Arlõv, som er på plata Livet är en fest

she sang Hanna från Arlöv, from the record Livet är en fest


4 kommentarer:

Anonym sa...

Du formidler en helt spesiell stemning i disse bildene.
Jeg kjenner ikke til Nationalteatern fra før og det er fint du satte inn link til Wiki.
Utfra innleggene i bloggen din ser det ut til at du er på en del konserter.

arne sa...

Det var en veldig fin stemning der, også.

Ja, jeg har begynt å høre mye levende musikk de siste par åra, og jazz er egentlig min musikk, da, som du kanskje skjønner ut fra valget av konserter.

Anonym sa...

Gode formidlende bilder ja, man kan nesten være tilstede der selv på en måte.

arne sa...

Du skulle ha vært der, Rune