tirsdag 15. september 2009

Høstutstillingen 2009






jeg var der søndag, mange mennesker som det alltid er dagen etter åpningen, jeg ble nesten mer opptatt av å ta bilder enn å se på dem






I was there last sunday, lots of people, as always the day after the opening, I became almost more busy taking pictures than watching them


her er det minst to i ett, Pushwagners bilder sett gjennom Runa Nymoen Sandnes' speilinstallasjon

here least two in one, Pushwagner's pictures seen through the mirror installation of Runa Nymoen Sandnes


og folk brydde seg faktisk mye om Inga Søreides mann som lå på benken, jeg håper de bryr seg like mye i virkeligheten på gata

and people cared for Inga Søreide's man on the bench, I hope they care in the real life on the street, too


mange studerte også Kari Steihaugs bilder av utallige kvinners tekstile håndarbeider

many also studied Kari Steihaug's pictures of innumerable women's textile handicraft


jeg likte også miniatyrmaleriene (510 stykker!) til Gro Thorsen

I also liked the miniature paintings (510 pieces!) by Gro Thorsen





men Kristoffer Myskjas installasjon av reléer med navn Klikk klakk, virket ikke. Ikke et eneste klikk (eller klakk) hørte jeg.

but Kristoffer Myskja's installation with relays, named Klikk klakk, did not work. Not a single click (or clack) I heard.


og utenfor inngangen til Kunstnernes Hus hang sannelig skipsreder John Fredriksen i treet i sin fallskjerm

and outside the entrance of Kunstnernse Hus shipowner John Fredriksen hung in the tree by his parachute

4 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Så du har vært der allerede ja. Flotte bilder, likte særlig det "to-i-ett" bildet - veldig stilig! Har jo lurt på å ta meg en tur dit jeg også. Er liksom noe man må ha med seg.
Men synes nesten litt synd på Fredriksen som skal henge der hele høsten! :) Men han har jo råd til det!

arne sa...

Ja, jeg må prøve å komme litt tidlig, sånn at jeg kan få vist fram noen bilder før utstillingen plutselig er slutt, bl.a. To-i-ett bildet er jeg med på selv, det ser du kanskje.

Ja, Fredriksen har nok begge bagene fulle av penger, så når han kommer ned, kan han kjøpe julepresanger til døtrene sine..

Anne sa...

DU!!! hadde glidd rett inn der du med dine bilder derfra faktisk!! Det første var jo bare helt enormt Arne.
Kjempelekkert og så kunstnerisk utført at det er en fryd og se. og ikke bare skryt nei, mener hvert et ord, har blikket du kjekken.

arne sa...

Tusen takk, Anne!