lørdag 7. november 2009

En herlig konsert / a wonderful concert


på Cosmopolite torsdag med Oumou Sangaré fra Mali, Malis svar på Aretha Franklin har jeg lest ett sted, fra scenen sa de Malis Madonna, kjempebra var det i hvertfall. Denne helga er det Oslo World Music Festival, mye fin musikk og jeg tror jeg drar til Cosmopolite på Torshov i kveld også, pussig nok enda et band fra Mali, Tinariwen, men jeg er i valgets kval, det er jo SÅ mye spennende levende musikk i byen i dag. Dere får se hva jeg endte på. Hygg dere med Oumou så lenge, sånn høres hun ut. Vanskelig å stå stille til denne musikken!

at Cosmopolite thursday with Oumou Sangaré from Mali, Mali's Aretha Franklin I have read somewhere, Mali's Madonna they said from the stage, anyway, it was very good. These days you can go to Oslo World Music Festival, lots of fine music. Tonight I think I go to Cosmopolite at Torshov once more, with another band from Mali, Tinariwen, though I am not sure, with SO much exciting music in this city. You will find out where I ended, meanwhile, enjoy Oumou's music with my pictures. Difficult not to move to this music!
















2 kommentarer:

Anne sa...

Å Arne, så flink du er til å oppsøke konserter!! må være stort når tilbudet er der, for slike live hapenings er jo noe helt spesiellt. Utrolig flotte konsertbilder, skulle ønske de var med lys slik at en fikk litt av stemningen også :-)

arne sa...

Ja, denne helga har det vært mye, rett og slett vanskelig å velge i går kveld, men jeg endte på ørkenrock også fra Mali. Kjempestemning. Kommer med bilder derfra også.