lørdag 14. november 2009

I går, 1618 / yesterday, 4:18 pm



på vei hjem fra jobben langs Ring 2, allerede nesten mørkt og enda mørkere skal det bli før det snur. Årets første snø, i hvertfall her.

on my way back home from work, along Ring 2, already almost dark and it will be even darker before it turns. The year's first snow, here at least.






















og her er et av byens farligste kryss, Colletts gate/Ullevålsveien, en av grunnene til at jeg heller går til jobben enn sykler.

and this is a very dangerous crossing, Colletts gate/Ullevålsveien, one of the reasons for me to walk, rather than use my bike.

7 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Stemningsfulle bilder av det første snefallet her i byen. Jeg syntes det var så deilig at jeg tok meg en tur ut, bare for å få den rette følelsen av vinter! Og se hvor lyst det ble med snøen som la seg overalt. Hadde ikke med kamera da.....Og idag er det søren i meg like mørkt igjen!

arne sa...

Det lille som kom av snø, ble bare liggende over natta, nå er det 10 grader og regnvær.

Anne sa...

Utrolig flotte blder Arne, dette har jeg aldri klart, helt mega som du har fanget stemningen.

...og en trønder ler nå litt da, litt snø, og de syter!!! der nede i Oslogryta tenker man, lager kaos av så lite, he he snakk om urban...

ninabakke sa...

Kjempe flotte regnbilder!

Mvh Nina
www.fotoverden.blogspot.com

arne sa...

Takk skal dere ha!

Ja, jeg syter kanskje litt mye, det er jo mye lysere med snø, som VALKYRIEN skriver. Men, snø i Marka, bart i byen er best, syns jeg.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Ble litt her også Arne, men den forsvant igjen, vil gjerne ha litt snø jeg da, så får vi lyst opp gatene litt og turen kan legges ut på ski. Flott stemning i bildene her!

arne sa...

Snøen kommer nok, Rune, all erfaring sier det.