lørdag 23. januar 2010

Is for Haiti / ice for Haiti


isskulptur på Rådhusplassen, det er skrevet For Haiti på mange språk, arabisk, kinesisk

ice sculpture at Rådhusplassen, it is written For Haiti in many languages, arabic, chinese


og inni kan man gi penger til jordskjelvofrene i Haiti, mange mennesker inn og ut mens jeg var der, og langt flere sedler enn mynter, fikk jeg høre

and inside you can give money to the earthquake victims in Haiti, lots of people in and out while I was there, giving far more notes than coins


pussig nok er isen svensk, den norske var for hvit og ugjennomsiktig fordi snøen kom tidligere her enn i Sverige. Og nå blir det mulig å gi penger så lenge kulda holder og isen ikke smelter

strangely enough the ice is swedish, the norwegian ice was too white and opaque, because the snow fell earlier here than in Sweden. It is possible to donate money as long as we have cold weather and the ice do not melt




6 kommentarer:

Anne sa...

Noe så VAKKERT!!! og noe så nyttig!!
Arti at du viser oss Arne,setter stor pris på de også jeg, som ikke vandrer der vet du.

Men Svensk is??? ikke engang det klarer vi å få til, he he

Trønderklem.

arne sa...

Det begynte å snø for tidlig her, sa de, så den ble for hvit!

Ja, faktisk en god grunn for å ønske at kulda fortsetter (selv om jeg godt kan tenke meg mildvær snart).

Astri Ulland sa...

Fantastisk - varmen blir uttrykt ved hjelp av kulden!

arne sa...

Ja visst!

Anne-Berit sa...

Fantastisk flott,og en fin måte å samle inn penger på.

arne sa...

Og de går til et UNICEF-prosjekt for rent vann i Haiti.