lørdag 3. april 2010

Forrige lørdag / last saturday


spilte Charlie Haden på Victoria med sin Quartet West, stapp fullt til tross for nokså stiv billettpris. Jeg hadde jo egentlig ønsket at han hadde vært her med sitt Liberation Music Orchestra, men jeg måtte jo møte opp nå også. Og ærlig talt ble jeg litt skuffa, i forhold til det jeg hadde forventet av Haden ble dette for mainstream for meg (og dermed litt kjedelig). Veteransaksfonist Ernie Watts likte jeg imidlertid godt, høydepunktet en calypso som jeg ikke husker navnet på. Dessverre syns jeg de matrakterte Ornette Colemans Lonely Woman.

Charlie Haden played at Victoria with his Quartet West, packed in spite of high ticket price. I had really wished he had come with his Liberation Music Orchestra, but of course I had to hear this too. I am a bit disappointed, too mainstream (and a bit boring) for me. But I liked veteran saxophonist Ernie Watts, a calypso tune was the highlight for me (sorry, did not get the title). Unfortunately they maltreated Ornette Coleman's Lonely Woman.


Ingen kommentarer: