søndag 4. april 2010

Først profil / first profile


med oppmerksomme ører

with attentive ears


og litt annerledes profil

and a different profile

'

og til slutt en face. Men hvorfor ligner bladknoppene til syrin på dyrehoder? Kanskje det er noe med min måte å se på. I hvertfall fant jeg disse i Louises gate ved Bislett i dag. Jeg var her i fjor også (sjekk datoen).

and at last en face. But why do the buds of lilac leaves resemble animal heads(dogs?)? It might be my way of looking. Anyway, I found these at Louises gate at Bislett today. I was here last year too (check the date).

6 kommentarer:

Anne-Berit sa...

En skikkelig vårsprett du har funnet der ja.Liker sånt!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Her har våren gjort inntog, godt å se at det våres nå. Ingen tvil om at det er likheter med knoppene og dyrehoder :) Godt eksponert Arne.

arne sa...

Ja, nå går det bare en vei. Herlig!

Astri Ulland sa...

Jeg ser også dyr!

Siden jeg er i sjiraff-modus, ser jeg klart og tydelig en sjiraff i det øverste bildet, og litt mindre klart i det nederste.

Men hvorfor syrinen blir dyrisk under vårspretten har jeg ikke noe svar på...

Anne sa...

Ja, sannerlig en ser det godt når du sier det, som en slags slange jo :-)

Nyt siste påskrfri dagen Arne

arne sa...

Giraff, ja visst, nå ser jeg også den, titta. Den andre assosierer jeg med en hund, litt trist, med store ører. Slangen ser jeg i det siste bildet, Anne.