søndag 18. april 2010

Fullt hus og stormende jubel / full house and wild enthusiasm

på Victoria i går kveld / at Victoria last night




da Ola Kvernberg Trio spilte, fint, tett og heftig. Jeg hadde ikke hørt Kvernberg live før og hadde store forventninger. Og jeg ble ikke skuffet. Virtuost uten å virke "flinkt" (som jeg syns mange ellers dyktige musikere ofte blir, kan bli for pent og litt kjedelig) og med et veldig trøkk. Intenst svingende selv i de langsomste partiene. Trommis Erik Nylander var også veldig god sammen med Kvernberg.

Ola Kvernberg Trio played, nice, tight and hot. I had not heard Kvernberg live before, I had big expectations. And I was not disappointed. Virtuosity, but not being "clever" (as I think many otherwise good musicians tend to be, can be too nice and hence a bit boring), and very intensely swinging even in the slowest parts. Drummer Erik Nylander was very good, too.


og han spilte pizzikato på fela si som om den var en bluesgitar

and he played pizzicato on his fiddle as if it was a blues guitar.


Aftens Oslopuls har kåret Victoria til byens beste konsertscene, har du ikke vært der, så anbefaler jo jeg også den på det varmeste (men det har jeg visst sagt før..)

Aften's Oslopuls has chosen Victoria to be the best place in the city for live music. If you have not been here, you should try (but I might have said it before..)

Ingen kommentarer: