søndag 16. mai 2010

Leser du avis akkurat nå? / do you read a newspaper just now?


kanskje papiret kommer fra denne haugen av treflis

maybe the paper comes from these piles of sawdust


men rett skal være rett, M.Peterson i Moss (min gamle by) lager ikke avispapir men bølgepapp, så vidt jeg kan finne ut, mosselukta imidlertid kjente jeg et snev av i går, selv om den er redusert til nesten ingenting i forhold til hva den var i gamle dager.

but, fair is fair, M.Peterson in Moss (my old home town) do not make ordinary paper any more, but corrugated paper, as far as I know. But I sensed a hint of the Moss smell yesterday, though it is reduced to almost nothing compared to old days.



alle disse bildene er tatt gjennom skitne ruter (fikk meg til å tenke på en sommerjobb jeg hadde en gang i tiden, nemlig å vaske vinduene i Moss Aksjemølle, ikke langt herfra, ingen spøk for en 17-åring, det lover jeg dere, de var SKITNE). Jeg er i Momentumhallene der det er en fin utstilling akkurat nå, Tegnebiennalen, anbefales, den varer til 13.juni.

all these pictures I took through dirty windows (by the way, many years ago I had a summer job cleaning the windows of the flour mill of Moss, not far from here, a big job for a 17 year old kid, I promise you, the windows were DIRTY). I am in the Momentum halls with a nice exhibition just now, Tegnebiennalen, I recommend it.




4 kommentarer:

Anne sa...

Superfin dag til deg Arne.

Hipp hipp

arne sa...

Takk i like måte, Anne!

Astri Ulland sa...

Mosselukta - den husker jeg! Ikke med nesen, men i sommerferiene spilte vi firkort hvor motivene var vitsetegninger og noen små vers, og ett av dem handlet om Mosselukta. Og det er det eneste kortet jeg kan huske fra kortstokken, så 'lukta' har gjort inntrykk!

Ha en fortsatt fin 17. mai!

arne sa...

Jøss, den kortstokken har jeg aldri sett! Ellers er jo mosselukta en av de tydeligste luktene fra barndommen. Den gang lukta av og til faktisk var ganske plagsom. Fortsatt fin 17.mai til deg også, Titta.