mandag 18. oktober 2010

Bare for å minne om / just to remind of


at lutefisksesongen forlengst har startet på Engebret, den koster 439 kroner i år, men da kan du spise så mye som du orker. Og rulle hjem. Les om Engebret Café her. Og her kan du lese om Johannes Brun, jeg antar at han var ofte her og tok et glass eller tre.

that the season of lutefisk has started at Engebret, the price is NOK 439 but you may eat as much as you want. And roll home. Read about Engebret Café here. And here Johannes Brun, I guess he was here quite often to have a glass or three.

6 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Så at Stortorvets Gjæstgiveri også har den på menyen nå, med rabatt kr. 100 frem til 9.11. Tror det var kr. 350 eller rundt der, frem til da. Så løp og spis!
...nå har jeg aldri prøvd den på Stortorvet, så jeg vet ikke hvordan den er der! Men ett eller annet sted skal lutefisk fortæres før jul - enten ute eller hjemme! :)
Huff - litt tidlig å tenke på jul...

arne sa...

Jeg har ikke all verdens erfaring, jeg heller. Og jeg ville jo ikke begynne å mase om jula allerede, huff nei.

Har en lutefiskavtale om noen uker, men det blir herlig hjemmelaget, så jeg tror nok heller det vil gå i thailandsk og indisk de få gangene jeg spiser ute.

Anne-Berit sa...

Lutefisk er utrolig godt,og sesongen er i full gang her i Mo i Rana også.
Stilige bilder,det var noe Orson Wells-aktig over det første:)

arne sa...

Orson Welles, ja, jeg ser det når du sier det. Men det er altså skyggen av skuespiller Johannes Brun, visstnok Norges morsomste mann en gang på 18-hundretallet.

Ståle sa...

Tror jeg står over, jeg, Arne. Har aldri funnet gleden i lutefisk. Men bildet du illustrere med finner jeg stor glede i :-)

arne sa...

Ja, da jeg så skyggen, måtte jeg bare! Og blogginnlegget måtte handle om denne fiskeretten, da.

Jeg har også vært svært avventende og skeptisk til lutefisk lenge, lenge (nesten hele mitt liv!), men etter at jeg ble invitert inn i et lite og eksklusivt lutefisklag med ett møte i året, har jeg faktisk begynt å like det godt. Skikkelig rustikk mat!