søndag 16. januar 2011

Jeg trenger ikke / I do not need to


dra ut i Marka for å gå på ski, Slottsparken er helt ok (som St.Hanshaugen, litt bratt, kanskje, og ikke minst Frognerparken)

go to Nordmarka to ski, the Royal Garden is quite ok (like St.Hanshaugen, a bit steep, maybe, and not at least Frognerparken)


disse to her er forresten dansker (ja, jeg hørte de snakke)

these two are danes, by the way


og kronprinsesse Märtha, jeg syns den relativt nye statuen av henne er fint plassert. Den ble avduket i 2007.

and crown princess Märtha, I like the location of the relatively new statue of her. It was unveiled in 2007.





tåkete Karl Johan i dag (ja, det er han som sitter til hest i det første bildet)

foggy Karl Johan today (yes, it is him on the horse in the first picture)

4 kommentarer:

Anne sa...

Nesten litt vittig, men nesten de samme bilder som jeg tok der nede når jeg var en svipptur før jul :-) MEN det konstateres at det har blitt mer snø ja Arne. Her har nok desverre regnet tatt over i dag.

Varm klem til en nedsnødd fotograf.

arne sa...

Det er mildvær her også, Anne. Snøhaugene har nok krympa nå, antar jeg. Klem til deg også.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Nesten litt "konge" å gå skitur ved slottet :) Det er uprøvd, så kanskje man skulle tatt seg en tur innover og testet det ut, sikkert en artig opplevelse å gå i Frognerparken på ski. Så du får se etter meg Arne :) Holder seg under null her på Konnerud og snøen ligger trygt selv om solen har skint fra blå himmel i dag. Godt med noen soldager igjen.

arne sa...

I Frognerparken vil du sikkert ikke være aleine, Rune. Jeg skal se etter deg.

Det var vel på denne tiden, i midten av januar, som Monolittrennet ble arrangert. Men det er nok mer enn 20 år siden. Siste vinnere (i 1988) var Pål Gunnar Mikkelsplass og Marianne Dahlmo.