torsdag 4. august 2011

Purple Rain


jeg var på konsert i går med totalt fotoforbud (som jeg jo hater intenst), men det visste jeg godt på forhånd, Prince beskytter seg godt mot å bli spredd ukontrollert på youtube osv. Jeg skulle så veldig gjerne ha vist dere alle de flotte bildene jeg så (hadde ganske bra plass), men det må bli med Purple Rain (dagen derpå). Hele Spektrum ble fylt av disse, konserten var veldig bra, han klarte gjøre den til å bli en intimkonsert for 8-9000 mennesker, tilstedeværelsen hans, stemmen, gitaren, alt klinger i hodet mitt ennå.

Ja, jeg tåler så absolutt å høre annen musikk enn jazz (selv om det er mye jazz i hans musikk, faktisk)

4 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Den konserten skulle jeg gjerne ha vært på ja! Må ha vært en opplevelse, han er jo en stor kunstner!
....men jeg har hatt min egen lille/store opplevelse innen konsert selv : Jan Garbarek Group - fantastisk!

arne sa...

Det var veldig bra! Så ut som om han likte seg, så han kommer nok tilbake om ikke veldig mange år, tror jeg.

Men Jan Garbarek, hvor var den konserten? Den skulle jo gjerne jeg vært på.

VALKYRIEN sa...

Den var i Hamar, middelalderdomen. Har lagt ut noen bilder på bloggen min. :) Fantastisk, magisk - mannen er jo en virtuos på sine saxer! Og de folkene han har med seg, du snakker! Perkusjonisten var jo alldeles til å genierklære - det samme pianisten! Bassisten var jo meget bra også - i det hele tatt: min glede over den type jazz er gjenoppvekket! :)

arne sa...

Oi, ved Domkirkeruinene inni glassbygget, det kan jeg tenke meg var flott.

Også Hamar, da, min fødeby!