søndag 23. oktober 2011

Det blir aldri feil


å gå på en Farmers Market-konsert, ekstremt virtuost, lekent, morsomt, dansbart, heftig, Nasjonal Jazzscene, Victoria var stappfull og det var kjempestemning. I går kveld, altså. Stian Carstensen er jo en slags frontfigur i Farmers, og han slo (som vanlig) et slag for trekkspillet og fikk hele salen til å synge en hyllest til Titanofestivalen, samtidig (vel, ikke helt samtidig, da, skjønt han hadde vel klart det også) som han spilte steelgitar, bulgarsk(?) fløyte og gitar, to forskjellige, den ene med klassisk twanglyd a la legendariske Duane Eddy (men med wah-wah mer lik Frank Zappa).





selvfølgelig ble det mange halsbrekkende, umulige balkanske taktarter med den fantastiske bulgarske saksofonisten Trifon Trifonov (ansatt i bandet etter telefonintervju!)

og gitarist Nils-Ole Johansen, som også er vokalist (sjekk denne versjonen av Bye bye, blackbird)

trommis Jarle Vespestad, Finn Guttormsen spiller bass









i denne strålende musikkvelden ble kanskje et høydepunkt for meg, inni en annen låt, en fantastisk versjon av Stevie Wonders Sir Duke (her er Stevie, forresten)



gå ikke glipp av Farmers Market, her er kart til de neste konsertene

2 kommentarer:

Anne sa...

God på slike bilder du Arne :-) god på å kose deg litt selv også, og det er bra!!

Anneklem.

arne sa...

Takk, Anne.

Alle bildene er tatt fra min ståplass ved bardisken. Stinn brakke gjorde at jeg ikke fikk beveget meg noe særlig.. Men jeg koste meg, ja.

Arneklem