lørdag 28. juli 2012

Litt hårete

disse skapningene her også, denne er riktignok litt skada men den flyr bra for det
sommerfugler er spennende, jeg har nettopp lest Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug og sommerfugler spiller en vesentlig rolle der, riktignok de svære, utrydningstruede (eller allerede utdødde) i Sør-Amerika, regnskogene i Amazonas, men jeg må gjøre det til et lite bildeprosjekt, tror jeg. Dette er vel en perlemorvinge, så vidt jeg kan skjønne (jeg kan jo nesten ikke noe om dette, men kan vel lære litt
og dette kan være en rappringvinge
alle disse sommerfuglene lever i den samme deilige hagen på Hvaler, der jeg fant humlene i forrige innlegg
en stor utfordring å ta gode bilder av sommerfugler i flukt, de flakser enda mer uforutsigbart enn svaler på insektsjakt, får vel bare være tålmodig.. Er ikke dette en kålsommerfugl, forresten?
må forresten anbefale Kristins sommerfugler

Ingen kommentarer: