mandag 14. oktober 2013

Carla og Monk

dvs Carla Bley trio på Nasjonal Jazzscene Victoria torsdag. Monk fordi jeg egentlig ikke har tenkt på det før, men Carla Bleys pianospill fikk meg til å tenke på Thelonious Monk (en av mine største jazzhelter). De pleier jo valigvis å spille bare egne komposisjoner, men sannelig kom ikke Monks Misterioso inne i mellom Carlas låter. En fin kveld med mye nytt for mine ører. Trioen består av Carla Bley (sjekk ut hjemmesiden her!), piano, Andy Sheppard, saksofoner og Steve Swallow, bass (en av mine store basshelter, ingen spiller så vakkert og melodisk som han)men nå leser jeg meg litt opp her og finner ut at de har gitt ut en trioplate i år, les anmeldelsen i AllAboutJazz herog som ekstranummer spilte de den vakre Utviklingsang, som er inspiret av samenes kamp mot utbyggingen av Altakraftverketalle bildene er tatt med det lille kompaktkameraet mitt for ikke å forstyre altfor mye. Derfor dårlig bildekvalitet.

Ingen kommentarer: