søndag 27. juli 2014

Mens nesten alle spillesteder i byen har sommerferie

holder heldigvis Herr Nilsen fin stildette er Mopti (jeg hørte dem for 2 år siden, under Oslo Jazzfestival på Victoria)samme besetning som sist bortsett fra bassisten, dette er Erlend Albertsen. Han var naturlig nok ikke 100% fortrolig med Moptis låter sånn i detalj, men det var ok for meg. Har til tider irritert meg over nye jazzmusikere/band alltid spiller utelukkende egne komposisjoner, de er flinke for all del, men ofte blir det for mye "komponert", hvis du skjønner hva jeg mener. Derfor var det deilig å høre både kjente og dels ukjente låter av Wayne Shorter, Herbie Hancock og Keith Jarrett. Fine versjoner.som du ser var vi ikke så mange i Herr Nilsen i går kveld, skjønner jo det i denne sommervarmen, men jeg lover dere at dere gikk glipp av en flott konsert. Merk deg navnet, Mopti kommer nok til å spille et sted nær deg i framtiden en gang også, følg med f.eks her

Ingen kommentarer: