mandag 1. mai 2017

Natt til første mai

er en tradisjon som jeg aldri har prøvd. Men en gang må være den første, i går kveld hørte (og så) POING med venner spille våre gode norske arbeidersanger (litt utvidet). Her først er det (selvfølgelig) Alf Prøysens Jørgen Hattemaker, med Maja Ratkje, Frode Haltli, Rolf-Erik Nystrøm og Håkon Thelinlåter av Bertolt Brecht, Rudolf Nilsen og Åge Aleksandersen. Første gjest er Aslak BorgersrudKari Svendsensiste låt var Revolusjonens røst av Rudolf Nilsenog når jeg skriver dette, er det selvfølgelig blitt 1.mai, litt utpå kvelden til og med. Og da må jeg fortelle at i dag er nøyaktig 10 siden jeg startet bloggen min. Så gratulerer til alle dere med 1.mai, og gratulerer til meg selv for 10 år uten altfor mange pauser, ca to innlegg hver eneste uke. Og jeg fortsetter!

Ingen kommentarer: