fredag 12. juli 2019

Girls in airports

heter et band bestående av Martin Stender på saksofoner, Lars Greve saksofoner og klarinetter, Mathias Holm på keyboards, Victor Dybbroe perkusjoner og Mads Forsby trommer. De er svært populære i Danmark nå (selv om de har holdt på i 10 år og gitt ut fem albumer) men har ennå ikke spilt i Norge. Jeg vil gjerne ha dem hit hvordan var musikken? Noen stikkord; tett, samspilt, heftig og lyrisk, et av de første ordene som kom til meg var droneaktig, suggerende, hypnotisk og svært dansbart. Jeg hadde jo flaks, jeg trodde i min enfoldighet at det ville være lett å få billett hvis jeg kom ca en time før, men den gang ei. Masse folk der allerede og det UTSOLGT. Jeg viste nok min skuffelse for jeg hadde jo lest mye bra om at de var veldig gode, og et veldig bra liveband. Så da jeg hadde gått ned trappa for å prøve meg lengre ned på Nørrebro, kom en løpende etter meg og spurte om jeg ville ha billett likevel? Ja visst, vennen hans kunne ikke komme, så det endte opp med at jeg kjøpte den billetten. Men jeg startet helt bak på stappfullt gulv der folk sto som sild i tønne. Det var to sett, så jeg kunne avansere fram til scenekanten. Med folk heftig dansende rundt meganbefales, hvis de kommer til Norge og Oslo. Hørte rykter om februar de neste år, de så seg om etter en egnet scene

Ingen kommentarer: