tirsdag 17. juli 2007

Jeg gikk og gikk/I walked and walked

gatelangs i dronningens by og så, som dere har sett, mye på min vei. Og dette så jeg i gata

street after street in the queen's town and saw, as you have seen, much on my way. And I saw this in the street


rett og slett kalligrafi på et høyt nivå

it really is calligraphy on a high level


asfaltarbeidere som kanskje heller skulle ha vært på kunstakademiet

asphalts workers should rather have been at art school


hvis ikke det er motsatt, at fattige kunstnere har måttet arbeide som gatereparatører for å få råd til brød og en bajer

perhaps it is the opposite way, poor art students had to work to repair streets to get money for bread and beer


men det er flott, er det ikke det, da?

but it is quite nice, isn't it?


men masse vandring på asfalt har sin pris, her sitter jeg hjemme og skriver dette midt i ferien for jeg fikk betennelse i foten og er rekonvalesent midt i en pillekur (ja, pillene hjelper og snart er jeg på veien igjen!)

but lots of walking on asphalt has its price, here I am sitting, at home, writing this in the middle of my summer holiday because I got inflammation in my foot and am recovering with lots of pills inside

Ingen kommentarer: