søndag 8. juli 2007

Noen skritt til og så ble det jazz/just a few more steps and then jazz

og det i en bakgård/portrom til Kunstforeningen i Gammel Strand

in the courtyard of Kunstforeningen, Gammel Strand


saksofonist Bob Rockwell og bassist Erik Olevik

on tenorsax Bob Rockwell, on bass Erik Olevik


trommeslager Morten Lund

drums, Morten Lund


og fløytist Mariane Bitran (Frankrike/Danmark) og pianist Makiko Hirabayashi (Japan/Danmark).

on flute Marian Bitran (France/Denmark) and piano Makiko Hirabayashi (Japan/Denmark)


jeg likte musikken godt. Alt var egenkomponert (de fleste av Makiko), mye fint. Fine musikere alle sammen, og jeg hørte innflytelse fra av Monk, Dolphy m fl

I really liked the music. Everything was self-composed (mostly Makiko), much nice. Fine musicians, all of them, and I heard influence from Monk, Dolphy and others


perfekt lite konsertlokale, mye bedre å gå hit enn å sitte langt bak i en konsertsal.

Jeg syns jazz er best i et sånt sted, den felles opplevelsen blir større både for oss og musikerne. Og så er det lettere å ta bilder, da. Jeg satt på stolen min og tok alle de fire første bildene.

small, perfect place to hear music, this is much better than to sit far from the podium in a big concert hall.

I think jazz is best in a place like this, both for us, the audience, and the musicians. And it is better to take pictures. I sat on my chair and took the first four pictures

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Arne,

Det er os der spillede! Du tager nogle rigtige flotte billeder. Da vi er et nyt orkester, mangler vi nogle billeder som vi kan præsentere os med. Kan vi eventuelt bruge nogle som du har taget??
Mad venlig hilsen,
makiko

arne sa...

Takk, det var hyggelig at du/dere likte bildene, jeg likte musikken...