søndag 5. april 2009

Grünerløkka Lufthavn


ligger i Toftes gt 69, og er et spennende ikke-kommersielt kulturhus med utstillinger, konserter, kafé MIR, og arbeidssteder for kunstnere. Og flotte bilder på veggene utendørs.

in Toftes gt 69 is an exciting non-commercial culture house with exhibitions, concerts, Café MIR and work places for artists. And nice pictures on the outdoor walls.


jeg vet ikke hvem som har malt dette, vet noen av dere?

I do not know who painted this, do you?



jeg har vært her før, her kan dere se hvordan det ser ut inne

I have been here before, here you can see the interior of the café

8 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Jeg vet ikke hvem som er kunstneren - men selv falt jeg for de to siste! Det nest siste er jo litt - ja - morbid, men har litt sansen for det av og til! Og det siste er jo flott og abstrakt!

arne sa...

Ja, og det er (selvfølgelig) mye mer enn det jeg har vist her. Verdt et besøk!

Rune sa...

Det er mye flott samlet i bildene her. Slutter ikke å bli overrasket over hva de klarer å skape.

Ståle sa...

Dette var virkelig flott gatekunst, Arne. Falt veldig for det tredelte bildet. Syns gjengivelsen din var virkelig god. Spennende kunst :-)

God tur, forresten ;-)

arne sa...

De er fint malt, lett å lage bilder av dem, da.

Er tilbake fra Stockholm, mange bilder venter..

Sumosam sa...

Det er den tyske kunstner duoen Herakut som har laget illustrasjonen/maleriene på Lufthavna. De var med på den siste Nuart festivalen i Stavanger.

aso sa...

Jeg var på Grünerløkka Lufthavn i dag og så på gatekunsten der. Så mye flott! Dessuten ble jeg overrasket over hvor dette stedet ligger. Det var en jazzklubb jeg gikk på der tidligere, men jeg husker ikke hva den heter.
Nå som jeg har sett der oppe, vil jeg nok tro det er flere kunstnere som står bak gatekunsten der. Inne i bakgården på en vegg er det noen store snømannaktige figurer. De ligner veldig på sånne som Mr. Mucho lager. Mr. Mucho er også kjent som Cloudfather, hans egentlige navn er Øivin Horvei og han er billedkunstner. (Ser han er oppført med link på nettsiden til Lufthavna også.) Du har sikkert tatt bilder av hans ting her i Oslo. Han har laget mye oppe i Brenneriveien og det er han som har dekorerert
Gartnerløkka nettverkshus som ligger i Urtegata 50.
Han har egen nettside: Mr. Mucho og en del bilder på Flickr: CloudfatherSom Sumosam over meg her sier, er det Herakut som har laget de fire figurene der det sår "don`t you hurt me". Den ene har et hundehode. Nederst til venstre ved figuren med hundehode har Herakut signert.

arne sa...

Så fint, takk skal dere ha.