fredag 10. juli 2009

Steve Swallow


er en av de fineste bassistene jeg vet om gjennom alle tider, melodisk, følsomt, nydelig spiller han. Stor komponist er han også, jeg har hørt han gjennom mer enn 40 år på plate og et par ganger live før også, sammen med Carla Bley. Hør her så skjønner du hva jeg mener. Men her og nå i København har han arrangert og dirigerer Bohuslän Big Band, et spennende svensk storband.

is one of the finest bassists of all times I know, melodic, tender, emotional, beautiful, he plays. Great composer he is too, I have listened to him for more than 40 years on record and a couple of times live as well, together with Carla Bley. Listen to this so you know what I mean. But here and now in Copenhagen he has arranged and conducts Bohuslän Big Band, an exiting swedish big band.


de spiller gratis utendørs på Frue Plads, og som dere ser, masse mennesker.

they play for free outdoor at Frue Plads, and as you can see, a big audience



bandet låt bra, og det var mange fine solister. Dessverre vet jeg ikke hvem som er hvem i saxrekka, og dermed ikke navnet på solistene.

the band sounded well, and there were many good solists. Sorry, I do not know who is who of the saxes, and the name of the soloists.




han spilte jo selvfølgelig selv også, på sin femstrengs elektriske bass. Nydelig.

of course he played him self as well, on his five-stringed electric bass. Beautiful.

2 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

Kunne vel tenke meg du var på jazzfestivalen i år også! :) Jeg var der på James Taylor-konserten Tivolis konserthus - jeg kunne reise til verdens ende for å høre han! Rakk ikke andre konserter, men det er jo koselig å vandre rundt når det er musikk overalt. Litt vel mye dixie i hovedgatene kanskje :D

arne sa...

Ja, det var mye fint som vanlig, og mye, mye mer og annerledes musikk enn disse gateparadene som ikke jeg heller er superfan av. Jeg pleier å droppe de store navnene og heller la meg overraske av nye, spennende ting.