søndag 29. november 2009

Carla på søndag / Carla on sunday


og det var fullt hus på Victoria, ja, det er jo Carla Bley, en av mine favoritter sammen med Steve Swallow (også en favoritt!) på bass, hørte ham forresten i sommer også, Andy Sheppard på tenor- og sopransaks og Bill Drummond på trommer. Det ble (selvfølgelig) en veldig fin konsert, men det som irriterte meg var at det var nesten fotoforbud, bare de ti første minuttene fikk vi ta bilder. Og det sier seg sjøl at det ble umulig å vise dere hvordan konserten egentlig var. Men jeg syns jeg må, om ikke annet, dokumentere at de faktisk var der og spilte. Jeg så jo selvfølgelig alle de fine bildene seinere i konserten, dere får prøve å forestille dere hvordan det var. Sjekk forresten dette klippet med duoen Bley/Swallow.

and full house at Victoria, yes, it is Carla Bley, one of my favourites, together with Steve Swallow on bass (a favourite, too), I heard him last summer in Copenhagen, Andy Sheppard on tenor and soprano sax and Bill Drummond on drums. It was a very fine concert, but I was irritated by the fact that it was allowed to take pictures only the first ten minutes. Of course it is impossible for me to show to you how the concert really was. But I think I must document to you them actually playing. Later I saw all the nice pictures I could have taken, you have to try to imagine. By the way, check out this cut with the duo Bley/Swallow.




Ingen kommentarer: