mandag 16. august 2010

Hater å si det, men / hate to say it, but


snart er det høst, og da er det etterhvert tid for å høste urtene på balkongen. Takket være den lett fuktige sommeren, gikk det bra med dem da jeg var på ferietur. Frodig og fint er det blitt, jeg bruker masse grønne urter hver dag. Egentlig burde jeg ikke latt dem blomstre, men de er nå litt fine da, urteblomstene.

soon the autumn is here, and it will be time for harvesting the herbs on the balcony. Thanks to the humid summer, they survived during my summer touring. Luxuriant and nice it has become, I use lots of herbs every day. I maybe should not have let them flower, but they are nice, aren't they?




7 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Fakta om at høsten innhenter oss nå kommer vi ikke unna, så på fjellet i helgen at det faktisk dukket opp gule blader... da er det litt i gang. Er jo en fin tid da, men en kort sommer syntes jeg. Men gleder meg til årets fineste tid hva lys og farger gjelder. Fine bilder av plantene!

VALKYRIEN sa...

Nydelige bidler av urtene dine! Du er dyktig i matveien skjønner jeg! :) Men som du sier, det er tegnet på at høsten snart er her. Vi får nyte det lille vi har igjen av sensommeren, og som Rune sier: snart kommer høstens vakre lys til å skinne over oss! ....hvis det ikke regner for mye da....

arne sa...

Og ikke minst all soppen som venter på oss der uti skogen.

Takk skal dere ha!

tusen sa...

"La de tusen blomstre blomstre"
mens det ennå er tid...
Mine urte har knapt hatt en tørr dag i sommer og det er ingen tegn til knoppskyting.
Fine bilder!

arne sa...

Ja, Mao hadde nok latt dem stå, han også. Dessuten er det ikke så mye annet på balkongen min ennnå (bortsett fra en flott hvit krysantemum). Men jeg spiser blomstene også.

Så dumt at det ikke blir blomster hos deg!

Unknown sa...

Fantastiske bilder på bloggen din.
Og jeg skjønner godt at du lar de blomstre.. det er jo vakkert!

arne sa...

Tusen takk, Monica B, og velkommen til bloggen min!