torsdag 4. november 2010

Frydenlundgata


her ser du hele, sånn som jeg så den sist søndag. Den går fra Dalsbergstien til Ullevålsveien, sånn cirka fra Bislett til St.Hanshaugen. Her er det fine 1900-talls gårder med stukkatur, og masse morelltrær, fint om våren.
Men nå er det høst.

here you see the whole street, like I saw it last sunday. It goes from Dalsberstien til Ullevålsveien, about from Bislett to St.Hanshaugen. Mostly blocks from about 1900 with nice stucco, and plenty of cherry trees, beautiful in spring.
But now it is autumn.

6 kommentarer:

Astri Ulland sa...

Fint lite høstmaleri du fanget inn, der!

Og nydelige bilder fra kirsebærblomstringen.

Men stukkaturen fikk jeg ikke sett, for linken går ikke bort fra denne postingen...

VALKYRIEN sa...

Kjent plass det der ja! Vandret faktisk mye der for noen år siden...:)Stilig det bildet tatt fra oven - og det lille bladet på den gule malingen er jo kjempefint!

...og linken til stukkaturen venter jeg også på - for du har linket tilbake til innlegget ditt. :)

VALKYRIEN sa...

Glemte jo å kommentere den stukkaturen da....for jeg er så enig. Det ligger noen virkelig ærverdige og flotte bygninger der! Av byens fineste synes jeg.

arne sa...

Titta, rull ned, den ligger litt lenger ned i lenken.

Ja, det er fint her i nabolaget mitt, trives godt her. Kan gå til alt, jobben, sentrum, Hauen, selvfølgelig, og mye spennende musikk denne helga i gangavstand. Mer om det om noen dager!

Anne sa...

Dyktige Arne. Var litt med meg på tur du faktisk, forsøkte i alle fall se litt med dine øyne i Barcelona, der jeg har campert noen dager.
Gateøyeblikk på en måte, sm de flotte bildene her.

God helg til deg kjekken.

arne sa...

Så hyggelig at du tok med meg til Barcelona (har dessverre aldri vært der), nå skal jeg inn og se hos deg.

God helg, søta:-)