lørdag 6. november 2010

Mexico på Torshov


i går kveld på Cosmopolite (det er jo Oslo World Music Festival nå), og dette er Astrid Hadad. Og Lady Gaga, her er din overkvinne når det gjelder klær på scenen. Har ikke helt tall på antall klesskift, men kostymene var ganske omfattende og de fleste skiftene forgikk på scenen med to mannlige påkledere. Som dere ser, er alt umiskjennelig meksikansk med hodeskaller, aztekiske pyramider mm. Og Frida Kahlo er tydelig tilstede.

last night at Cosmopolite (as a part of Oslo World Music Festival), and this is Astrid Hadad. And Lady Gaga, here is your superior concerning costumes on stage. I am not quite sure how many changes, but as you can see, there were many, most of them here on the stage with two male assistents. As you can see, everything is very mexican, with sculls, pyramids and so on. And Frida Kahlo is very present, as you can see.


dette er en slags kabaret med skarpe, ironiske og humoristiske tekster med tydelig brodd mot det meksikanske styret og den store naboen i nord. Alt på spansk, jeg kan jo dessverre ikke det språket (heldigvis fikk vi en kortfattet oversettelse av innholdet i hver sang, det hjalp jo litt), men det virket som nesten halvparten av publikum forsto alt ut fra entusiastiske reaksjoner underveis. Må nok komme meg på spanskkurs.

this is a sort of cabaret, with sharp, ironic and witty lyrics, obviously directed against mexican authorities and the big neighbour north of the border. Everything in spanish, sorry I did not understand it (luckily we got a short translation of each song, it helped a bit). But it seemed that almost half of the audience understood, lots of ethusiastic applauses and laughter during the songs. I guess I have to take a spanish course.


ble jeg moteblogger med dette innlegget?

did I become a fashion blogger with this post?
















7 kommentarer:

arne sa...

sjekk forresten ut alle de seks youtubeklippene Astrid Hadad-La Tequilera, det er engelsk teksting og endelig forsto jeg mer av teksten. Bra!

Anne sa...

He he har mer av både det ene og det andre som Lady Gaga mengler hun dama der ser jeg :-)

Fargerik på så mange måter.

Supersøndag ønskes superArne

arne sa...

Fargerikt er virkelig ordet, Anne.

Strålende søndag til deg også.

VALKYRIEN sa...

Moteblogg? Det er i såfall den mest spennende motebloggen jeg har vært innom! (ikke at jeg kan skryte av å være innom noen i det hele tatt...)For et kostymeshow! Skikkelig gladinnlegg dette :)

arne sa...

Det var veldig gøy, og spennende. Jeg anbefaler virkelig youtube-klippene jeg nevner i den første kommentaren.

ia sa...

Arne - takk for fine bilder ! "Frida" kostymen tar kaka synes jeg.

arne sa...

Det var utrolig flott. Og Fridabildet på innsiden av kjolen er temmelig likt Kahlos bilde Den lille hjorten fra 1946