torsdag 16. august 2012

Første band ut

i hverfall for min del, på Oslo Jazzfestival mandag, er Jon Cowherd Mercy Project. Piano Jon Cowherd, bass John Patitucci, trommer Brian Blade og gitarist Steve Cardenas. Dyktige og meritterte alle sammen, en ok konsert, ikke kjempespennende. Min favoritt var gitarist Steve Cardenas. Men det som irriterte meg (og irriterer meg fortsatt), er festivalens policy når det gjelder fotografering. Kun tillatt under de to første låtene, lenge før enhver konsert begynner å leve, bildene også, selvfølgelig. De kunne blitt mye bedre, dette blir enegntllig bare en slags dokumentasjon på at jeg var der. Fotorestriksjonene gjelder ALLE konserter overalt, så vidt jeg forsto. Slutt med dette tullet, Oslo Jazzfestival. Det arrangeres forresten en motfestival i disse dager på MIR som en protest mot OJFs musikkpolitikk, ildsjel der er supertrommis Paal Nilssen-Love.

Ingen kommentarer: