torsdag 16. august 2012

Som om det ikke var nok

med én konsert mandag, måtte jeg en tur til Herr Nilsen etter Nasjonal Jazzscene, selv om jeg skulle på jobb tidlig tirsdags morgen, når det bare står Dhruv så er det mystisk nok til å friste meg. Jeg ble ikke skuffet, for å si det pent. Dhruv Ghanekar er gitarist (mandag var det gitaristenes dag), klassisk indisk skolert og jazzskolert fra Berklee. Det kunne man høre, strålende teknikk og rytmisk intrikat som en indisk raga. Og superfunky med masse trøkk.
superbassist Sheldon D'Silva, virtous og energisk, det samme gjelder trommis Gino Banks, virkelig også godt inne i indiske rytmer i tillegg til jazz/funk/rock, sjekk dette youtubeklippet med de to, og på keyboards Tala Faral, med bakgrunn fra Madaskar, Indonesia, USA, i det hele tatt, hele verden. Lue med norsk flagg fordi de spilte i Vadsø søndag (eller var det lørdag?). Han spille sax også, som du ser helt nederst
hvordan kommer disse strålende til Norge? Rikskonsertene må ha fått tips fra Bugge Wesseltoft, han hørte dem i Mubai for noen år siden, på Blue Frog, og sannelig kom han ikke opp og spilte med dem. En strålende konsert, takk!
men Bugge kom på scenen etter at det var blitt ulovlig å fotografere, jeg måtte jo bryte forbudet, ikke sant?

Ingen kommentarer: