fredag 15. august 2014

Blow out

festival 2014 (altså samtidig med Oslo Jazzfestival), her er bilder fra en skikkelig helaften på Grünerløkka Lufthavn Mir i går, torsdag, fire band, jeg viser bilder fra tre av dem, dette er saksofonist Lotte Anker fra Danmarkog den Londonbaserte pianisten Pat Thomasdenne trioen er danske Julie Kjær, cellisten Hanna Marshall og til høyre Rachel Mussonjeg må med skam å melde glemt hvor bra Mir er, og så mye spennende som foregår her, det som trakk meg mest til å møte opp i går, var siste band ut, Nacka Forum (jeg hadde hørt dem før), Goran Kajfes (som har bla. lagd kjenningen til mitt favorittkulturprogram, Kobra på SVT), herlig trompetist, på bass Johan Berthlingtrommis er velkjente (for meg i hvertfall) danske Kresten Osgoodog på sax Jonas Kullhammar. Full jubel fra fullsatt Mir, stor konsert, merk deg navnet, Nacka Forum (altså IKKE kjøpesenteret i Stockholm, men bandet!)

1 kommentar:

arne sa...

En liten kommentar fra meg, som du ser er bildekvaliteten ikke like bra som tidligere bloggposter, jeg kom dessverre litt seint til konserten og fikk ikke orkesterplass som jeg helst vil ha, og jeg hadde også bare det lille kameraet (Canon Powershot S100) med meg. Men du føler vel stemningen, håper jeg.