søndag 22. juli 2007

Asfalt og asfalt, fru Blom/well, asphalt...

Den blandingen her er kanskje litt uvanlig. Eller kanskje den ble lagt en veldig varm dag

the mix here is perhaps a little bit unusual. Or layed down on a very hot day




slik at asfalten renner over kanten, som på en marsipankake

so that the asphalt flows over the edge




og får interesssante bølgemønstre, som på en strand

and gets interesting wave patterns, like on a beach




og sprekker og forskyvinger som et kupert terreng sett fra lufta
(men asfalten er helt flat)

and cracks and shifts as a hilly terrain seen from above (but the asphalt is completely flat


Hvor det er? Jo, det er fortauet der nede til venstre på bildet, fra Møllergata og oppover. Dette er Henrik Ibsens gate, og min faste vei hjem hvis jeg har vært f.eks. på Rockefeller på konsert. Jeg prøvde meg på en liten tur i går for å teste den vonde foten min (som er blitt bedre og bedre, heldigvis) og jeg merket det etterpå, må nok hvile litt i dag.

Where it is? Yes, the pavement on the left side of the picture, from Møllergata. This Henrik Ibsens street, and my regular way home having been to a concert at Rockefeller. I tried a small walk yesterday to test my bad foot (which is growing better and better) and it hurt when I came home, I have to rest today

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har øynene med deg, Arne! God bedring med foten.

Bård og Øivind

arne sa...

Takk, takk. Det går framover (he, he)