mandag 16. juli 2007

Vesterhavet

kommer jeg alltid tilbake til. Det er vanskelig å dra til København uten å dra vestover så langt Danmark rekker den veien

I will always return to. It is difficult to go to Copenhagen without going so far west in Denmark as it is possible



og det blåser kraftig, og det er både kaldt og farlig å bade i disse bølgene

and the wind is strong and it is both cold and dangerous to swim in these waves


men det er jo et savn å ikke kunne vasse kilometer på kilometer langs vannkanten og se etter steiner (eller kanskje rav, men det har jeg aldri funnet)

but I miss to wade kilometres at the waterfront and look for stones (or maybe amber, I never found that yet)


jeg ser at disse skybildene bærer preg av at jeg leste romanen om Lars Hertervig av Jon Fosse samtidig

I can see that these cloud pictures is influenced by my reading of the novel about (the painter) Lars Hertervik by Jon Fosse at the same time



det er nesten finere dette enn om det skulle ha vært solskinn og 25 grader (men det er litt trist at jeg ikke fikk badet)

this is almost finer than sunshine and 25 degrees (sad not to take a bath, though)

Ingen kommentarer: