mandag 20. august 2007

Jazz pr telefon på John Dee / jazz by phone at John Dee

fordi jeg ikke tok med det store kameraet

because I did not bring the big camera


lørdag kveld og slutten på Oslo Jazzfestival. De som spiller er (fra venstre) Mats Gustafsson (se), sax, Paal Nissen-Love (no) og Peter Brötzmann, sax. Masse energi og trøkk, men også vare, lyriske ting. Jeg likte måten Brötzmann spilte på, stort register av klanger i hornene sine, altsax og tenorsax.

saturday night and the ending of Oslo Jazz Festival. The musicians are (from left) Mats Gustafsson (se), sax, Paal Nissen-Love (no) and Peter Brötzmann, sax. Lots of energy, but also soft, lyrical things.



og Paal Nissen-Love er veldig bra


Dette var den eneste konserten jeg klarte å få med meg på festivalen i Oslo. Riktignok hadde jeg ferie under jazzfestivalen i København og fikk snust inn den stemningen som preget byen da jeg var der, men jeg har jo det inntrykket at Oslo Jazzfestival er stusselige greier.København hadde 900 konserter på 10 dager, her er det 65 på ei uke.

Mye er feil, bl.a. det at konserter ikke starter før klokka ti på kvelden. Folk som skal tidlig på jobb dagen etter går jo ikke på en sånn konsert selv om de hadde veldig lyst (sånn er det resten av året også, de konsertene som jeg syns er interessante starter 2200 søndag kveld og jeg må opp 0700 dagen etter).

Men denne konserten var bra, selv om de bare spilte et sett, jeg syns det er i snaueste laget, sure var de også, musikerne, vi fikk aller nådigst et ekstranummer, deretter stakk så fort de kunne uten å si takk for seg engang, ikke bra!


This was the only concert I managed to hear at the Oslo festival. I have the impression of Oslo Jazz Festival is a sad story compared to Copenhagen. The latter had 900 concerts in 10 days, Oslo 65 in a week.

Much is wrong, for one thing many concerts starts at ten o'clock in the evening. Too late for those who are working early the next day (it is like this the rest of the year, the most interesting concerts for me starts 2200 sunday evening, too late for me, I have to get up at 0700 monday.)

But I liked this concert, though they played only one set, and left without even saying thank you and good bye, no good!

Ingen kommentarer: