mandag 28. juli 2008

Fra morgen til kveld/ from morning to evening


Jeg er ikke akkurat veldig opptatt av kirker, sjelden jeg er inni dem, for å si det sånn. Men Talgje kirke på Talgje i Ryfylke er ei gammel steinkirke som er ganske fin, der den ligger på toppen av kulturlandskapet, der kuer og sauer beiter (og rådyrene hopper litt når sjansen byr seg og de tør). Og den endrer seg gjennom døgnet, over er klokka 0715, under 0830.

I do not care about churches very much, in general, I am seldom inside, to put it like that. But Talgje church at the island Talgje in Ryfylke is an old stone chuch is rather nice, lying on the top of the cultural landscape, where cows and sheep are grazing (and roe-deer jump around when they get the chance and dare). And it changes through the day, over is 715am, under is 830am






og her er klokka blitt 2330

and here 1130pm

4 kommentarer:

fr.martinsen sa...

Hvem er det det nederste bildet får meg til å tenke på, Magritte? Hammar-et-eller-annet?

arne sa...

Det må jeg tenke litt på...det nederste bildet er faktisk inspirert av et fotografi som en venn av meg har lagd, av den samme kjerka, tatt fra omtrent samme sted, enda mørkere blått med et lite gult lys i vinduet på kjerka, hele serien er faktisk inspirert av det bildet (takk, Tor).

Men jeg tenke litt på det du skrev

Bloggerguy sa...

Du tar jo nye bilder bilder nesten hver dag ..så flott.....Gunnar

arne sa...

Jeg ser jo masse bilder hver dag, så derfor blir det sånn. Hyggelig at du liker det, Gunnar