mandag 16. mars 2009

Må skynde meg / I have to hurry


å vise dere disse knoppene før de blir for gamle, de er fra søndag. Rart å tenke på at jeg gravde ut bilen min fra snøhaugen bare for ei uke siden, og nå er knoppene til syrinen på vei ut

to show you these buds before they become too old, they are from sunday. Strange to know that I dug out my car from the snow only a small week ago, and now the buds of the lilac on their way.




og snart kommer den fineste tiden på året, syns jeg da, våren da alt liv sprenger seg fram (og jeg går rundt over alt med mitt nye makroobjektiv!)

and soon the finest part of the year is coming, I think, the spring when all life is bursting out (and I am all around with my new macro!)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var et godt tegn på at våren nærmer seg våre trakter også Arne. Flotte bilder! Ja, det blir vel noen turer med din nye macro i tiden framover nå. Gleder meg til å følge med på det :)

arne sa...

Takk skal du ha, Rune. Objektivet virker veldig lovende.

Anne-Berit sa...

Fine vårtegn du har fanget her.Det er ei fin tid vi har foran oss.

Anonym sa...

Deilige knopper du har fanget. Rart å tenke på at de på en måte bare har vært inni kvistene og ventet på sol og varme.
Du koser deg med det nye macro-objektivet!

arne sa...

Ja, koser meg!

Tenk på alt som vokner nå etter vinterdvalen under snøen, det er en fin tid vi har foran oss.

Foe ikke å snakke om alle menneskene som kommer ut av husene sine, utepilsens tid er i gang..

arne sa...

Oi, unnskyld Anne-Berit, jeg skrev jo nøyaktig det du gjorde. Enda jeg selvfølgelig leste det og syntes det var fint. Plagiat, sorry!

Astri Ulland sa...

Bilde nummer to minnet meg om Bippe Stankelbein - eller Roadrunner:

http://www.dia.uniroma3.it/db/roadRunner/icons/roadrunner.gif

Morsomme minner rører på seg!

arne sa...

Hehe, jeg ser det, jeg også.