lørdag 15. august 2009

Jazzfestival i Oslo / jazz festival in Oslo










og jeg sitter hjemme og poster disse bildene, mens det regner ute. Bildene tok jeg onsdag på Mono, og det var en tysk/japansk duo som spilte, dette er bassklarinettisten Rudi Mahall

and I am sitting at home posting these pictures, while rain is pouring down. I shot the pictures wednesday at Mono, a japanese-german duo played, this is Rudi Mahall on bass clarinet



og dette er Aki Takase som spilte piano

and this is Aki Takase on piano


jeg hadde store forventninger etter hva jeg hadde hørt på youtube, myspace osv, men jeg ble forvirret og litt skuffet. I og for seg spennende spilleliste, med låter av Duke Ellington, Thelonious Monk og Fats Waller bl.a., og morsomme tolkninger, men det haltet litt for meg. Jeg syns det er ok at det er litt skranglete, men her syns jeg klarinettisten tok for mye plass, mye piping pga dårlig flis den første halvtimen også. Skulle gjerne hørt mer av pianisten, hun hadde én glimrende solo.

I had great expectations after what I had heard on youtube/ myspace, but I got confused and a bit disappointed. Interesting playlist including Duke Ellington, Thelonious Monk and Fats Waller, and playful interpretations, but it was a bit halting for me. I like it loose, but here I think the clarinettist is to dominant, bad sound in the horn due to a lousy reed (I guess) the first half hour too. I would liked to hear more of the pianist, she had one very nice chorus.


men kanskje det er fordi jeg sto ca 2 meter fra klarinettisten

but maybe it is because I was standing only 2 meters from the clarinettist

2 kommentarer:

aso sa...

Ler! Du sto nesten oppå musikerne. Tøffe de første bildene der!

arne sa...

Hehe, det ser kanskje nesten ut som om jeg ramler over dem! Det er sånn jeg liker å oppleve levende musikk, Antony ble litt for fjern for meg.