tirsdag 20. oktober 2009

En veldig fin konsert / a very fine concert


på Victoria sist fredag, glimrende pianospill av italienske Enrico Pieranunzi. Jeg hadde ikke hørt ham før, men det har mange, mange andre, sjekk hvem han har spilt sammen med her. Hør musikken hans på hjemmeside hans her.

at Victoria last friday, brilliant piano playing by italian Enrico Pieranunzi. I had not heard him before, but lots and lots of others have, check here who he has played with. Listen to his music at his home site here.







bassisten Terje Gewelt (han er jo norsk, da) har skrevet flere av låtene, trioens plate ble (som vanlig) solgt i baren. Hva den heter? Rett og slett "Oslo"! På trommer svenske Anders Kjellberg. Samarbeidet startet for mange år siden på Engebret Café, les mer her.

bassist Terje Gewelt (norwegian) wrote several of the songs, the the trios album was sold in the bar (as usual). The title of the album? Simply "Oslo"! On drums swedish Anders Kjellberg. The co-operation startet many years ago at Engebret Café in Oslo,



















Som jeg har sagt før, liker du jazz, men ikke har vært på Victoria på Karl Johan, da vet du hva du bør gjøre, masse fin musikk der!




As I have said before, if you like jazz and have not visited Victoria at Karl Johans gate, you know what to do, lots of good music there!

2 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Du er aktiv på konsertfronten du! Jeg sitter nå og hører på musikken til denne karen. Og selvom jeg er litt konservativ her og der, så liker jeg faktisk jazz!
Riktignok har jeg ramlet litt utav det de senere årene, men jeg setter fortsatt pris på god jazz når jeg hører det. Lekende fint pianospill her!
....lytter fortsatt....

arne sa...

Nyt!

Er du i Tønsberg i morgen, onsdag, så spiller trioen der, i Maskinistenes Hus.