fredag 22. januar 2010

Hvorfor / why


har ikke min gamle hjemby Moss eget kumlokk? Jeg har lurt på det i noen år, selv ikke etter at gågata Dronningens gate ble pusset opp med naturstein og greier, klarer kommunen å legge ned kumlokk med kråke på (for eksempel)? Hvis noen i Moss Kommune har et svar, så gi det til meg her.

has not my old home town it's own man hole cover? I have wondered about that for some years, not even after Dronningens gate was renovated with new stones and everything, the local authorithy do manage to put down new designed man hole covers with a crow on them (for example)? If anyone in Moss Kommune has ab abswer, please tell me.


lokkene over er standard BB-lokk, se under her har Verdal Kommune eget kumlokk (korset viser vel til kong Olav II Haraldsson (Olav den hellige) med Stiklestad og alt det der, og det er da greit.) Men Moss???

the covers over are standard BB-covers, look below, Verdal Kommune has it's own man hole cover (the cross refers to king Olaf II Haraldsson who after what I heard christianed Norway, I guess). But Moss???

2 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Svar har jeg ikke Arne, men jeg henger meg på spørsmålet ditt!

Ønsker deg en fin helg! :)

arne sa...

Ja, Moss må ta seg sammen, Rune!