lørdag 9. januar 2010

Iskaldt på Hauen / freezing cold at Hauen


derfor ble ikke turen min i dag særlig lang i 16 minus, bare til Baker Hansen på St.Hanshaugen for å kjøpe byens beste (og sikkert sunneste) brød, Hansens supergrov. Jeg kommer sterkere tilbake seinere, når kulda har gitt seg litt.

so in 16 degrees minus, my trip today was just up to St.Hanshaugen to buy the best (and sure the healthiest) bread in town, Baker Hansen's supergrov. I will be back walking the streets later, when it is hopefully a bit milder.

6 kommentarer:

Anne sa...

:-) jo, ja enser frostrøyken ja.

En varm klemsendes derfor :-)

Anne-Berit sa...

Det så veldig kaldt ut ja,brrr.
Her i Mo i Rana kom mildværet i natt,og i dag har det regnet hele dagen.Håper kulda gir seg hos dere også snart.God helg videre:o)

arne sa...

Jeg klager visst fælt, Anne, jeg savner å gå gatelangs i timesvis, vet du. Men den tiden kommer nok snart igjen. Send gjerne mildværet nedover, Anne-Berit.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Kulden sitter godt i nå Arne, ikke så trivelig å vandre gatenlangs når det er slik, men til uken skal det bli mildere igjen :) Men i dag har vi "bare" - 13 i Drammen, og det var nesten en vårfølelse i solen etter en lang periode med opp i mot -20. Ha en fin søndag :)

Ståle sa...

Skikkelig kuldestemning i dise bildene dine, ARne. Særlig det første hadde et drag av Kong Vinter over seg. Veldig flotte bilder, forresten.
Vinteren har virkelig festa taket den siste tida. Her i Trondheim har vi hatt temperaturer ned mot 25 blå - og da jeg var på Røros opplevde jeg temperaturer ca 90 grader lavere enn det varmeste jeg har opplevd. Det var så det knaka i sammenføyningene da jeg ruslet kameraknipsetur. Men du så vakkert det er på sitt særegne vis :-)
Men det er nok kulde nå. La oss få fem blå i stedet en lang periode. Det er perfekt vintertemperatur, spør du meg :-)

arne sa...

Det var litt mer levelig her i dag også, gleder meg til at det blir litt mildere til uka. Jeg kjente også litt påskesol i dag, Rune. Og så er det jo så mye lysere nå. Jeg så at du har vært i kalde Røros, Ståle, nå må jeg inn og studere dem.