søndag 31. januar 2010

Jeg har ikke noe valg / I have no choice


nå må jeg grave ut bilen min som har stått nedsnødd siden slutten av november(!), ellers blir den tauet bort. For nå i dag, søndag, skal snøen vekk. Og da må selvfølgelig alle bilene flyttes. Fram med snøskuffene, det er bare å sette i gang rolig og systematisk og prøve å ikke belaste det vonde håndleddet for mye (og det gikk bra, føler jeg nå her jeg sitter og skriver). Det tok sin tid, men på slutten fikk jeg hjelp av en god nabo, som også ga starthjelp til bilen (takk, Gunnar). Nå lengter jeg virkelig til våren, denne vinteren har vært ekstra hard, syns jeg!

now I have to dig out my car, it has been untouched and snowed down since late november(!). Or else it would be towed away, because today, sunday, all the snow will be removed from the street. And therefore all the cars must be moved. In with the snow showels, just start slowly and systematically and try not to stress my bad wrist too much (feels ok now). It took some time, I got help from a nice neighbour, who also helped me to start the deep-frozen car (thanks, Gunnar). Now I am really longing for spring, this has been a especially hard winter, I think.


ja da, det er bilen til venstre!

yes, it is the car to the left!





6 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Bruker du aldri bilen om vinteren du? Mener å huske at du var i samme situasjon i fjor vinter også?? :))

Han/hun kunstneren i Jens Bjelkes gate har virkelig talent!

arne sa...

Nei, jeg prøver å bruke bilen minst mulig. Jeg har vært forhindret i vinter ikke bare pga snøen og kulda, men har også hatt kjøreforbud pga øyet. Begynner å vurdere å kvitte meg med bilen så lenge jeg bor så sentralt.

Ja enig, du sjekka vel lenken og så noe av det andre har har gjort?

Audun sa...

Jøss, det var faktisk en bil under der ;)

arne sa...

Hehe, ja visst, og nå står den under tak i en varm garasje. Godt for den, det.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Hehe, det går i ett disse vintrene Arne, syntes ikke det er lenge siden sist du gravde fram bilen din. Godt å få det gjort :)

arne sa...

Jeg syntes også at det ikke var lenge siden sist!