mandag 29. mars 2010

Paradisfuglblomsten / bird-of-paradise flower


blomstrer i Botanisk Hage nå, innendørs altså. Vokser i Brasil og Sør-Afrika, og er beslektet med bananpalmen. Like fargerik som Brasils papegøyer. Tøff, syns jeg. Og hvis du er på de kanter, så er veien kort ned til Galleri MAP i Tøyengata, der stiller Michaeel Krohn (bl.a. vokalist i Raga Rockers) ut maleriene sine. Anbefales!

is flowering in Botanical Garden just now, indoor! Growing wild in Brazil and South Africa, and is related to banana. Just as colourful as the parrots of Brazil. I like it! And if you happen to be at Botanical, the distance down to Galleri MAP in Tøyengata is short. Michael Krohn (vocalist in Raga Rockers) shows his paintings. Recommended!



5 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Dette var en delikat og nydelig sak, slikt har jeg ikke sett før. Gøy å få være med deg rundt, man lærer og opplever mye via blikket ditt.

arne sa...

Og jeg syns det er fint å ha med makroen på en sånn tur, Rune, lærer mye jeg også. Skulle forresten gjerne sett paradisfuglen også.

Ståle sa...

Du verden så lekre bilder. Nydelig komponert makrofotografering her. Ikke rart den blomsten har fått det navnet. Skikkelig paradisisk :-)

Anne sa...

Ingen kan dette som du :-) og jeg mener det Arne..., men... jeg undrer... betaler du husleie ved botanisk hage?? he he

arne sa...

Tusen takk skal dere ha!

Men husleie, skulle ikke heller de betale meg litt for gratis pr, hehe?