lørdag 28. august 2010

En gammel helt / an old hero


spilte på Oslo Jazzfestival forrige helg, Archie Shepp. Jeg har fulgt med ham siden sekstitallet, men kanskje ikke så mye de siste tiårene. Og dette var første gang jeg har hørt ham live. Men jeg har jo som vanlig gjort min research på youtube og visste at han er blitt en glimrende bluessanger. Og en flott bopsaksofonist, noe mange ikke trodde (antar jeg) på sekstitallet.

played at Oslo Jazz Festival last weekend, Archie Shepp. I listened to him a lot in the sixties, not so much the last decades. And this was the first time I heard him live. But as usual I have done my research on youtube and knew he has become a great blues singer. And a good bop saxophonist, not many thought so in the sixties, I guess.

og han er fortsatt en av jazzhistoriens fineste balladetolkere, syns jeg

and he is still one of the greatest ballad players in jazz history, I think


med seg hadde han Steve McCraven på trommer, Riccardo Del Fra på bass og Tom McClung på piano

on drums, Steve McCraven; on bass, Riccardo Del Fra; on piano Tom McClung





dessverre bare tillatt fotografering under de to første låtene, de beste bildene kommer jo alltid mot slutten. Derfor ingen bilder av bluessangeren Shepp, lei for det.

unfortunately photos prohibited after the two first tunes, the best pictures allways come later, towards the end. Therefore no pictures of Shepp, the blues singer, I am sorry for that

Ingen kommentarer: