mandag 2. august 2010

Noe jeg ikke skjønner / something I do not understand


er at det er mulig å lage en sykkeltrasé (den er riktignok ikke merket som det) i Rådhusgata, rett ved Rådhusplassen, og legge en trikkeholdeplass der også. Veldig rart. Særlig for en som kommer rett fra sykkelhimmelen København (jeg irriterer meg fortsatt over sykling på fortauet her, ser du noe sånt i Danmark, er det sannsynlig at syklisten snakker norsk og har leid sykkel på hotellet).

that it is possible to make a bycycle path (not marked with a sign, but though) in Rådhusgata close to the Town Hall Square, and make a tram stop there, too. Very strange. Specially for me who comes almost directly from bicycle heaven in Copenhagen (I am still irritated over cycling on the pavement here, if you that in Denmark, it is probably a norwegian having rent a bike at the hotel).


Oslo og sykling, dårlig kombinasjon (sa er sur, gammal gubbe..)

Oslo and biking, bad combination (said a grumpy, old man..)

2 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Ja, man kan undres over slike ting Arne, for det er jo ikke noe logikk i dette, men det så sikkert veldig bra ut for de som tegnet dette og kun satt på kontoret sitt... :) Alt for mange som ikke eier logikk som jobber med slike ting, for teori og praksis er to forskjellige ting, selv i 2010 :)

arne sa...

En liten studietur til København hadde gjort seg. På 80-tallet sendte Kristiansand kommune sin sykkelveiansvarlig på en sånn Danmarkstur og det ga resultater.

Men dette eksemplet her i Rådhusgata er så dumt at til og med en innbarka teoretiker måtte jo skjønne at dette ikke går, Rune. Men kanskje de så problemet, og tenkte at hvis vi ikke setter opp skilt, så...