mandag 6. september 2010

Midt i soppskogen / in the middle of the fungus forest


altså i Maridalen, finner jeg en scooter, som riktignok har sett bedre dager.
Ganske langt inn i skauen. Og jeg måtte dokumentere den. Inspirert av bilbildene til Rolf Larsen som henger i Rådhusgalleriet nå. En veldig fin utstilling med bilder fra bilkirkegården i Bästnes, rett over svenskegrensa. Har du sjangs, må du ta deg en tur. Du kan også lære mye om bilens etterkrigshistorie her i landet. Her er noen av Rolfs bilder.

in Maridalen, I found a scooter that has seen better days. Far into the forest. And I had to document it. Inspired by the car photos of Rolf Larsen, they hang in the Town Hall Gallery just now. A very fine exhibition with pictures from the cars' graveyard in Bästnes, just over the swedish border. If you can, you have to go there. Here are some of Rolf's pictures.






3 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Den har nok gjort sin nytte som fremkomstmiddel :) Fint dokumentert Arne, spennende utsnitt du har valgt her og spreke farger du fikk samlet inn i samme utsnitt.

Anne sa...

Et snev av rust og jeg gliser!! fra øre til øre, TAKK Arne for denne dagen, smilet vil vare.

Å man kan undre..., alt hva folk kaster rundt du, stor støggheit! spør du mæ

arne sa...

Takk skal dere ha, begge to.

Og jeg tenkte på deg da jeg så scooteren, Anne. Litt over gjennomsnittlig interessert i rust.

Hvis dere har mulighet, så er utstillingen jeg skriver om fin og vel verdt et besøk.