onsdag 8. desember 2010

Været er så vakkert, sa Johan


skal vi gå i land? Så gikk vi en deilig sommernatt i land på Hovedøen, sang Kari Diesen. Se henne og Arvid Nilssen(som Johan) i dette youtubeklippet. Ikke fullt så fristende i midten av desember 2010. Her er teksten.

men noe kunstnerisk frihet må dikteren Vilhelm Dybwad ha unnet seg, for Dyna fyr ligger langt fra Hovedøya, den nærmeste øya der blir vel Nakholmen. Det fyret som ligger nærmest Hovedøya er Kavringen. Det ser du under her, men øya du ser bak er faktisk Lindøya.

6 kommentarer:

Ståle sa...

Men været var da uansett vakkert - om enn ikke sommerlig. Utrolig vakre bilder, Arne. Til å forgapes over, kunstnerisk frihet eller ei :-)

arne sa...

Men kaldt var det, Ståle. Ikke fristende å dra til øyene den dagen.

VALKYRIEN sa...

Å så nydelig dette var! Frostrøyk over fjorden, en måke som titter på seg selv i sjøen - vakkert! Må jo si at selvom jeg synes denne frostperioden har vært vel lang, så blir det jo flott ute da!

arne sa...

Det var jo samme dagen(sist lørdag) dette her, med sola som så vidt vistes gjennom skyen/røyken som ga det gylne på fjorden.

Men jeg lengter etter mildvær, jeg også.

Anne sa...

Fargene er jo helt ubeskrivelig jo :-) og når en ser bildene gir de slik en ro på en måte Arne.

Godt kledd ja? ikke blir forkjøla nei!

Anneklem

arne sa...

Det var veldig fint lys den dagen, og, som du sier Anne, det gjelder bare å kle på seg.

Arneklem (uten basiller, har klart meg bra, selv med masse forkjølte folk rundt meg)