lørdag 19. februar 2011

I en staselig bygning / in a fine building


i Henrik Ibsens gate

in Henrik Ibsens gate


er det en bra fotoutstilling

there is a nice photo exhibition



i gamle UB, altså Nasjonalbiblioteket, er det Kåre Kivijärvi-utstilling, samtidig med boklansering. Anbefales! Ta deg gjerne tid til å se Knut Erik Jensens dokumentar fra 1990, et år før Kivijärvi døde.

in old UB, now the National Library, you will find photographies by Kåre Kivijärvi, together with a new book. Recommended! Take your time to see the TV documentary by Knut Erik Jensen from 1990, one year before Kivijärvi died.


og husk, røyking forbudt

and remember, smoking forbidden

6 kommentarer:

VALKYRIEN sa...

Mye artige linjer her Arne! Du er så flink til å oppsøke det byen har å by på. Og så likte jeg veldig godt bildene fra Frognerparken - nydelig!!

....har jo ikke blogget på en stund, men her kommer svaret på det du lurte på for en tid tilbake: Joda, der faktisk pipene på Klemetsrud, det tåkebildet mitt!

Ha en fin helg da du! :)

arne sa...

Er så fin, den døra, og huset innvendig også. Og så er det jo bare å ta seg en tur, da, vet du. Mye å se.

Fortsatt god helg til deg, også!

Anne sa...

Oj Arne, jeg ser og ser og undrer bitte litt på om det er utenfor Nasjonalbiblioteket den står den rustne skulpturen jeg liker sååååå??
men jammen om jeg er helt sikker du. Langt fra lommekjent i den byen desverre.

Du undrer om snø du ja Arne, og det er nok temmelig forskjellig hvor i Trøndelag en befinner seg. Fra Værnes til Åfjord er det vel nesten slik at du kan dra i lave sko ja, ikke mye snø på den Fosenhalvøya i det hele tatt.

Men i dag kaldt kaldt her hos meg, våknet med -12 og en kald sur sno, så litt klær krevs nok. Bare veier delvis også.

God tur da Arne!!! Anneklem

arne sa...

Jeg lurer på om du mener skulpturen Shaft av Richard Serra, Anne, men den står utenfor Muséet for Samtidskunst på Bankplassen i Kvadraturen (tidligere Norges Bank). Jeg syns også den er fin (og så kan man gå igjennom den!).

Tusen takk for tips for kjøreturen i morgen, Anne, klem fra Arne

tusen sa...

Fine detaljer fra Nidaros.
Vinduet var min favoritt.
Vakkert,vakkert.
:-)

arne sa...

Ja, det er mye fint å se, tusen. Jeg hadde egentkig ikke studert Stiftsgården noen gang før, flott bygning.

Og Anne, turen til Åfjord gikk bra, Trondheimsbildene er fra dagen etter.